Persistence of the intuitive conception that heavier objects sink more: A reaction time study with different levels of interference P Potvin, S Masson, S Lafortune, G Cyr International journal of science and mathematics education 13, 21-43, 2015 | 112 | 2015 |
Toward a durable prevalence of scientific conceptions: Tracking the effects of two interfering misconceptions about buoyancy from preschoolers to science teachers P Potvin, G Cyr Journal of Research in Science Teaching 54 (9), 1121-1142, 2017 | 105 | 2017 |
L’INTÉGRATION DE L’ÉDUCATION À LA SEXUALITÉ PAR DES ENSEIGNANTS DE SCIENCE ET TECHNOLOGIE DU SECONDAIRE: ANALYSE DES CONCEPTIONS ET DES PRATIQUES G CYR | 5 | 2016 |
The Paper Towels Challenge: an open-ended scientific inquiry activity to promote science understanding, scientific skills and 21st century skills E Ahr, P Potvin, P Charland, P Chastenay, LM Brault Foisy, MH Bruyère, ... Science Activities 60 (4), 147-156, 2023 | | 2023 |
Discovering basic electricity through the “forty electronic challenges” P Potvin, MH Bruyère, G Allaire-Duquette, E Ahr, É Durocher, G Cyr, ... Science Activities 60 (3), 126-140, 2023 | | 2023 |
Situation d’apprentissage-À votre Santé!- M Bouchard-Fortier, G Cyr, E Durocher, N Renzo, L Traversy, P Potvin | | 2005 |
CAHIER DE L’ENSEIGNANT ET DE L’ENSEIGNANTE LA FILLE QUI RÊVAIT D’EMBRASSER BONNIE PARKER J Boivin, MS Carroll, G Cyr | | |
CAHIER DE L’ENSEIGNANT ET DE L’ENSEIGNANTE PHILIPPE AVEC UN GRAND H J Boivin, MS Carroll, G Cyr | | |
ÉTAPES POUR UTILISER LA LITTÉRATURE JEUNESSE J Boivin, M Delafontaine-Martel, MS Carroll, G Cyr | | |
NOTIONS PRÉALABLES J Boivin, M Delafontaine-Martel, MS Carroll, G Cyr | | |
COMMENT UTILISER LA LITTÉRATURE JEUNESSE J Boivin, MS Carroll, G Cyr | | |
Film:«CRAZY» J Boivin, MS Carroll, G Cyr | | |
CAHIER DE L’ENSEIGNANT ET DE L’ENSEIGNANTE PAS TOI UNE TAPETTE! J Boivin, MS Carroll, G Cyr | | |