Suivre
Laureline Chiapello
Laureline Chiapello
Adresse e-mail validée de uqac.ca - Page d'accueil
Titre
Citée par
Citée par
Année
Schön's intellectual legacy: A citation analysis of DRS publications (2010–2016)
J Beck, L Chiapello
Design Studies 56, 205-224, 2018
322018
Formalizing casual games: A study based on game designers' professional knowledge.
L Chiapello
DiGRA Conference, 2013
312013
Epistemological Underpinnings in Game Design Research
L Chiapello
Game Design Research: An Introduction to Theory & Practice, 15-33, 2017
152017
Schön’s legacy: Examining contemporary citation practices in DRS publications
J Beck, L Chiapello
2016 Design Research Society Conference: Future-Focused Thinking, Brighton, UK, 2016
102016
Le pragmatisme comme épistémologie pour le design de jeux: enquête sur la créativité et le processus de design
L Chiapello
82020
L’apport des théories du design aux game studies: nouvelles perspectives en design de jeux vidéo
L Chiapello
RACAR: revue d'art canadienne/Canadian Art Review 40 (2), 101-114, 2015
62015
A case of values conflict in the video game design field. A critique of Schön's appreciative system
L Chiapello
European Academy of Design - Design for Next, 2017
52017
Creativity in the video game industry: using Schön’s constants to understand frame creation
L Chiapello
European Academy of Design 11, 2015
52015
Les casual games: définition à l’aide du savoir professionnel des designers de jeux
L Chiapello
Université de Montréal, 2012
52012
From “spectator knowledge” to “pragmatic knowledge”: how a philosophical understanding of knowledge can help create better video game tutorials
L Chiapello
The Philosophy of Computer Games Conference, Malta 2016, 2016
42016
Le designer de jeux vidéo comme agent d’évolution à l’ère du jeu casual
L Chiapello
Sciences du jeu, 2015
42015
Creativity paradigms and game design research: a transdisciplinary approach
L Chiapello
The Journal of Creative Behavior 56 (1), 125-137, 2022
32022
Casual gaming: The changing role of the designer
L Chiapello
Social, Casual and Mobile Games: The Changing Gaming Landscape, 47-60, 2016
32016
It’s complicated: Dewey, Schön and reflection-in-action
L Chiapello, R Bousbaci
22022
Game Designers and the Ludo Mix: Constructing an Aesthetic Experience
L Chiapello
Transactions of the Digital Games Research Association 5 (2), 2021
22021
A pragmatic inquiry into creativity theories
L Chiapello
Handbook of Research Methods on Creativity, 152-164, 2020
22020
A model of game design activity: new perspectives on creativity and innovation
L Chiapello
Proceedings of the first ACM SIGCHI annual symposium on Computer-human …, 2014
12014
Créativité et réflexivité dans Animal Crossing: New Horizons: Quand la situation «en jeu» constitue un remède à la situation pandémique «hors jeu»
L Chiapello
Kinephanos. Revue d'études des médias et de culture populaire 9 (1), 76-101, 2023
2023
The Game Plants Make People Happy: Exploring Agency through Research-Creation
L Chiapello
Journal of Digital Media & Interaction 6 (14), 33-51, 2023
2023
Experience, Rationality, Situation and Fallibilism: Establishing a Feminist Pragmatist Epistemology in Game Studies
L Chiapello
Games and Culture, 15554120231186265, 2023
2023
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20