Suivre
Agnes Francois-Lecompte
Agnes Francois-Lecompte
Professor- Université Bretagne Sud- Laboratoire LEGO
Adresse e-mail validée de univ-ubs.fr
Titre
Citée par
Citée par
Année
Mieux connaître le consommateur socialement responsable
A François-Lecompte, P Valette-Florence
Décisions Marketing 41, 67-80, 2006
237*2006
Developing a measure of socially responsible consumption in France.
A Francois-Lecompte, JA Roberts
Marketing Management Journal 16 (2), 2006
1882006
Socially responsible consumers: profile and implications for marketing strategy
F Durif, C Boivin, L Rajaobelina, A François-Lecompte
International Review of Business Research Papers 7 (6), 215-224, 2011
1012011
Does “sharing” mean “socially responsible consuming”? Exploration of the relationship between collaborative consumption and socially responsible consumption
M Ertz, F Durif, A François-Lecompte, C Boivin
Journal of Consumer Marketing 35 (4), 392-402, 2018
712018
Dual roles of consumers: Towards an insight into collaborative consumption motives
M Ertz, A Lecompte, F Durif
International Journal of Market Research 59 (6), 725-748, 2017
592017
La consommation socialement responsable: proposition et validation d'un cadre conceptuel intégrateur
A François-Lecompte
Doctoral dissertation, 2005
59*2005
Putting sense of place at the centre of place brand development
A Francois Lecompte, M Trelohan, M Gentric, M Aquilina
Journal of Marketing Management, 2017
572017
La consommation socialement responsable: oui mais…
A Francois-Lecompte*
Reflets et perspectives de la vie économique 48 (4), 089-098, 2009
572009
Les Français et le tourisme durable: proposition d’une typologie
A François-Lecompte, I Prim-Allaz 1
Revue management et avenir, 308-326, 2009
552009
Proposition d’une échelle de mesure de la consommation socialement responsable
A François-Lecompte, P Valette-Florence
Actes du 20 ème congrès de l’Association Française du Marketing, 2004
30*2004
LES FRANÇAIS ET LE TOURISME DURABLE Étude des représentations.
A François-Lecompte, I Prim-Allaz
Décisions marketing, 2011
262011
The Environmental Labelling rollout of consumer goods by public authorities: Analysis of and lessons learned from the French case
A François-Lecompte, L Bertrandias, Y Bernard
Journal of cleaner production 161, 688-697, 2017
212017
The values of electricity saving for consumers
M Innocent, A Francois-Lecompte
Energy Policy 123, 136-146, 2018
202018
Tourism development or nature protection? Lessons from a cluster analysis based on users of a French nature-based destination
M Trelohan, A Francois-Lecompte, M Gentric
Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 2022
192022
La consommation socialement responsable: proposition d’un modèle intégrateur
A François-Lecompte
Actes de 22ème congrès international de l’Association Française du Marketing, 2006
192006
“It's not my fault, I am in the right!” Exploration of neutralization in the justification of the support and use of a controversial technological collaborative consumption service
M Ertz, A Lecompte, F Durif
Technological Forecasting and Social Change 134, 254-264, 2018
182018
Vers une meilleure compréhension de la consommation socialement responsable
A Lecompte
Actes du 19eme congres de l'AFM, Tunis, 2003
15*2003
Le tourisme durable: les sept clés du succès 1
A François-Lecompte, I Prim-Allaz, F Durif
Gestion 38 (3), 84-96, 2013
132013
L’affichage environnemental: Une nouvelle façon pour l’entreprise de rendre des comptes?
A François-Lecompte, M Gentric, N Audigier
Revue française de gestion, 181-199, 2013
132013
L'engagement environnemental du secteur hôtelier: proposition d'un modèle conceptuel
A François-Lecompte, M Gentric
Management Avenir 66 (8), 31-50, 2013
122013
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20