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Rémi Mencarelli
Rémi Mencarelli
professeur de sciences de gestion, Université Savoie Mont Blanc
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Cited by
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Vers une clarification théorique de la notion de valeur perçue en marketing
A Rivière, R Mencarelli
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 27 (3), 97-123, 2012
1342012
Perceived value in B2B and B2C: A comparative approach and cross-fertilization
R Mencarelli, A Riviere
Marketing Theory 15 (2), 201-220, 2015
1222015
Consumption experience: past, present and future
D Chaney, R Lunardo, R Mencarelli
Qualitative Market Research: An International Journal 21 (4), 402-420, 2018
1062018
Influences of the perceived value on actual repurchasing behavior: Empirical exploration in a retailing context
R Mencarelli, C Lombart
Journal of Retailing and Consumer Services 38, 12-21, 2017
1022017
Museums, consumers, and on‐site experiences
R Mencarelli, S Marteaux, M Pulh
Marketing Intelligence & Planning 28 (3), 330-348, 2010
802010
L'interaction lieu-objet comme conceptualisation de l'expérience vécue: test d'un modèle intégrateur
R Mencarelli
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) 23 (3), 51-69, 2008
782008
Web 2.0: Is the museum-visitor relationship being redefined?
M Pulh, R Mencarelli
International Journal of Arts Management 18 (1), 43-51, 2015
742015
Positioning strategies of cultural institutions: A renewal of the offer in the face of shifting consumer trends
M Pulh, S Marteaux, R Mencarelli
International Journal of Arts Management, 4-20, 2008
632008
Positioning the supply of live performance: Innovative managerial practices relating to the interaction of spectator, performance and venue
R Mencarelli, M Pulh
International Journal of Arts Management, 19-29, 2006
492006
When the arts inspire businesses: Museums as a heritage redefinition tool of brands
D Chaney, M Pulh, R Mencarelli
Journal of Business Research 85, 452-458, 2018
412018
La participation du client dans un contexte de self-service technologies: une approche par la valeur perçue
R Mencarelli, A Rivière
Revue française de gestion, 13-30, 2014
412014
Consumers’ brand heritage experience: between acceptance and resistance
R Mencarelli, D Chaney, M Pulh
Journal of Marketing Management 36 (1-2), 30-50, 2020
382020
Museoparks and re‐enchantment of the museum visits: an approach centred on visual ethnology
R Mencarelli, M Pulh
Qualitative Market Research: An International Journal 15 (2), 148-164, 2012
382012
The consequences of the heritage experience in brand museums on the consumer–brand relationship
M Pulh, R Mencarelli, D Chaney
European Journal of Marketing 53 (10), 2193-2212, 2019
362019
Towards a theoretical clarification of perceived value in marketing
A Rivière, R Mencarelli
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 27 (3), 97-122, 2012
322012
L'interaction lieu–objet dans le cadre de l'expérience vécue: approche par la valeur et la fidélité du consommateur
R Mencarelli
Dijon, 2005
302005
COMMENT GÉRER DES EXPÉRIENCES TOURISTIQUES EXTRAORDINAIRES? Analyse et recommandations à partir d'une immersion dans les parcs à thème.
L Graillot, R Mencarelli, B Anteblian
Décisions marketing, 2011
25*2011
La communication 2.0: un dialogue sous conditions
R Mencarelli, M Pulh
Décisions marketing, 71-75, 2009
242009
WEB 2.0 ET MUSÉES Les nouveaux visages du visiteur
R Mencarelli, M Pulh
Décisions marketing, 75-79, 2012
212012
Positionnement stratégique des entreprises culturelles: proposition d’enrichissement autour du concept de valeur
S Marteaux, R Mencarelli
Revue management et avenir, 161-178, 2005
202005
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Articles 1–20