Suivre
Mélissa Goulet
Titre
Citée par
Citée par
Année
The interest gap: How gender stereotype endorsement about abilities predicts differences in academic interests
I Plante, PA O’Keefe, J Aronson, C Fréchette-Simard, M Goulet
Social Psychology of Education 22, 227-245, 2019
592019
Promoting student engagement from childhood to adolescence as a way to improve positive youth development and school completion
I Archambault, M Janosz, M Goulet, V Dupéré, O Gilbert-Blanchard
Handbook of student engagement interventions, 13-29, 2019
412019
The joint effect of peer victimization and conflict with teachers on student engagement at the end of elementary school
I Archambault, V Kurdi, E Olivier, M Goulet
Merrill-Palmer Quarterly (1982-) 62 (2), 207-232, 2016
372016
Evaluating the implementation of Check & Connect in various school settings: Is intervention fidelity necessarily associated with positive outcomes?
M Goulet, I Archambault, M Janosz, SL Christenson
Evaluation and Program Planning 68, 34-46, 2018
362018
Circumstances preceding dropout among rural high school students: A comparison with urban peers
V Dupéré, M Goulet, I Archambault, E Dion, T Leventhal, R Crosnoe
Journal of Research in Rural Education 35 (3), 1, 2019
312019
Longitudinal association between risk profiles, school dropout risk, and substance abuse in adolescence
M Goulet, ME Clément, S Helie, A Villatte
Child & Youth Care Forum 49, 687-706, 2020
202020
Évaluation de l’efficacité du programme d’intervention Check and Connect 1 à l’école primaire
I Archambault, M Janosz, S Pascal, A Lecoq, M Goulet, SL Christenson
Revue de psychoéducation 45 (2), 343-369, 2016
132016
Child and family needs profiles among cases substantiated by child protection services
M Goulet, S Hélie, ME Clement
Child Abuse & Neglect 81, 366-379, 2018
122018
Family profiles in child neglect cases substantiated by child protection services
MÈ Clément, A Bérubé, M Goulet, S Hélie
Child Indicators Research 13 (2), 433-454, 2020
112020
Understanding the dynamic interinfluences of implementation processes: An illustration by multiple case studies
M Goulet, I Archambault, M Janosz, J Bélanger, SL Christenson
Evaluation and Program Planning 80, 101798, 2020
102020
Understanding risk and resilience for sexual minority emerging adults: A longitudinal outlook on minority stress, mental health, and academic perseverance
M Goulet, A Villatte
Sexuality Research and Social Policy 17 (3), 511-523, 2020
92020
Implementing Check & Connect: Lessons from two international effectiveness experiments
M Janosz, S Pascal, I Archambault, M Goulet, B Galand, C Blanchard, ...
Handbook of student engagement interventions, 263-277, 2019
82019
L’influence des amis sur l’engagement scolaire au secondaire: La popularité des élèves comme variable modératrice?
M Goulet, S Cantin, I Archambault, F Vitaro
Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du …, 2015
82015
Is teacher humor an asset in classroom management? Examining its association with students’ well-being, sense of school belonging, and engagement
J St-Amand, J Smith, M Goulet
Current Psychology 43 (3), 2499-2514, 2024
72024
Évaluation de l’implantation, des processus et des effets différentiels de Check & Connect: un programme de prévention de l’abandon scolaire
M Goulet
32017
Elementary school teachers’ openness to cultural diversity and professional satisfaction
K Tardif-Grenier, M Goulet, I Archambault, M McAndrew
Journal of Education 204 (1), 29-43, 2024
22024
Le jeu avec le lecteur dans le roman policier contemporain: le concept de métafiction et l'exemple de José Carlos Somoza
M Goulet
Université du Québec à Montréal, 2015
22015
The influence of friends on the academic engagement in high school: the popularity of students as moderating variable?
M Goulet, S Cantin, I Archambault, F Vitaro
Canadian Journal of Behavioural Science-Revue Canadienne Des Sciences Du …, 2015
12015
Le rôle modérateur de la popularité sur le lien prédictif entre l’engagement scolaire des amis et le développement de l’engagement scolaire des élèves au secondaire
M Goulet
12012
L’influence de l’aménagement physique scolaire et des espaces d’apprentissage sur les élèves et les enseignant. es du primaire: une recension systématique des écrits
J Collet, LR Caron-Jacques, C Cobti, J Bluteau, M Goulet
Revue hybride de l'éducation 7 (3), 1-34, 2023
2023
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20