Follow
Olga Volckaert-Legrier
Olga Volckaert-Legrier
Maître de conférences psychologie, Université Toulouse Jean Jaurès
Verified email at univ-tlse2.fr
Title
Cited by
Cited by
Year
An analysis of students’ spontaneous computer-mediated help seeking: A step toward the design of ecologically valid supporting tools
M Puustinen, O Volckaert-Legrier, D Coquin, J Bernicot
Computers & Education 53 (4), 1040-1047, 2009
832009
How do skilled and less‐skilled spellers write text messages? A longitudinal study
J Bernicot, A Goumi, A Bert‐Erboul, O Volckaert‐Legrier
Journal of computer assisted learning 30 (6), 559-576, 2014
782014
Forms and functions of SMS messages: A study of variations in a corpus written by adolescents
J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul
Journal of Pragmatics 44 (12), 1701-1715, 2012
722012
Electronic mail, a new written‐language register: A study with French‐speaking adolescents
O Volckaert‐Legrier, J Bernicot, A Bert‐Erboul
British Journal of Developmental Psychology 27 (1), 163-181, 2009
382009
SMS length and function: A comparative study of 13-to 18-year-old girls and boys
A Goumi, O Volckaert-Legrier, A Bert-Erboul, J Bernicot
European Review of Applied Psychology 61 (4), 175-184, 2011
362011
Naturally occurring help-seeking exchanges on a homework help forum
M Puustinen, J Bernicot, O Volckaert-Legrier, M Baker
Computers & Education 81, 89-101, 2015
322015
SMS experience and textisms in young adolescents: Presentation of a longitudinally collected corpus
J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul
Lingvisticae Investigationes 35 (2), 181-198, 2012
272012
Automatic or controlled writing?: The Effect of a dual task on SMS writing in novice and expert adolescents
C Combes, O Volckaert-Legrier, P Largy
Lingvisticae Investigationes 35 (2), 199-217, 2012
182012
How adolescents with dyslexia dysorthographia use texting
A Simoës-Perlant, MP Thibault, T Lanchantin, C Combes, ...
Written Language & Literacy 15 (1), 65-79, 2012
142012
Différences novices–experts dans la production écrite de SMS: étude de l’effet d’une double tâche.
C Combes, O Volckaert-Legrier, P Largy
Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2012
82012
Raconter par courrier électronique: une étude de l'orthographe chez les adolescents
OV Legrier, AB Erboul, J Bernicot
Le langage et l'homme: Revue de didactique du français, 141-155, 2006
62006
Focus on Text Messages: A Review of Studies in French
O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul, J Bernicot
Encyclopedia of Mobile Phone Behavior, 1037-1050, 2015
42015
Le courrier électronique chez les adolescents: un nouveau registre de la langue écrite
O Volckaert-Legrier
Poitiers, 2007
42007
Écrire des SMS, quels effets sur les modules cognitifs de production?
C Combes, O Volckaert-Legrier, C Perret
L’Année psychologique, 173-202, 2018
32018
Le courrier électronique: un nouveau registre de la langue française
O Volckaert-Legrier, J Bernicot
Psychologie de l’Interaction, 21 22, 115-141, 2006
32006
SMS experience and textisms in young adolescents
J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul
Presentation of a longitudinally collected corpus. I: SMS communication: a …, 2014
22014
Le courriel chez les jeunes adolescents
O Volckaert-Legrier, J Bernicot, A Bert-Erboul
에피스테메, 15-47, 2013
22013
Texting by 12-year-olds
J Bernicot, A Goumi, A Bert-Erboul, O Volckaert-Legrier
Sources of variation in first language acquisition: Languages, contexts, and …, 2018
12018
SMS en Guyane et en Métropole: Étude chez des adolescents de 14 ans
C Combes, O Volckaert-Legrier
S. Zlitni & F. Liénard (Éd.), La communication électronique: enjeux …, 2015
12015
Traduction de SMS en français standard: Une étude chez des adolescents de 11 et 14 ans.
O Volckaert-Legrier, J Bernicot
ANAE Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 2012
12012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20