An analysis of students’ spontaneous computer-mediated help seeking: A step toward the design of ecologically valid supporting tools M Puustinen, O Volckaert-Legrier, D Coquin, J Bernicot Computers & Education 53 (4), 1040-1047, 2009 | 83 | 2009 |
How do skilled and less‐skilled spellers write text messages? A longitudinal study J Bernicot, A Goumi, A Bert‐Erboul, O Volckaert‐Legrier Journal of computer assisted learning 30 (6), 559-576, 2014 | 78 | 2014 |
Forms and functions of SMS messages: A study of variations in a corpus written by adolescents J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul Journal of Pragmatics 44 (12), 1701-1715, 2012 | 72 | 2012 |
Electronic mail, a new written‐language register: A study with French‐speaking adolescents O Volckaert‐Legrier, J Bernicot, A Bert‐Erboul British Journal of Developmental Psychology 27 (1), 163-181, 2009 | 38 | 2009 |
SMS length and function: A comparative study of 13-to 18-year-old girls and boys A Goumi, O Volckaert-Legrier, A Bert-Erboul, J Bernicot European Review of Applied Psychology 61 (4), 175-184, 2011 | 36 | 2011 |
Naturally occurring help-seeking exchanges on a homework help forum M Puustinen, J Bernicot, O Volckaert-Legrier, M Baker Computers & Education 81, 89-101, 2015 | 32 | 2015 |
SMS experience and textisms in young adolescents: Presentation of a longitudinally collected corpus J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul Lingvisticae Investigationes 35 (2), 181-198, 2012 | 27 | 2012 |
Automatic or controlled writing?: The Effect of a dual task on SMS writing in novice and expert adolescents C Combes, O Volckaert-Legrier, P Largy Lingvisticae Investigationes 35 (2), 199-217, 2012 | 18 | 2012 |
How adolescents with dyslexia dysorthographia use texting A Simoës-Perlant, MP Thibault, T Lanchantin, C Combes, ... Written Language & Literacy 15 (1), 65-79, 2012 | 14 | 2012 |
Différences novices–experts dans la production écrite de SMS: étude de l’effet d’une double tâche. C Combes, O Volckaert-Legrier, P Largy Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2012 | 8 | 2012 |
Raconter par courrier électronique: une étude de l'orthographe chez les adolescents OV Legrier, AB Erboul, J Bernicot Le langage et l'homme: Revue de didactique du français, 141-155, 2006 | 6 | 2006 |
Focus on Text Messages: A Review of Studies in French O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul, J Bernicot Encyclopedia of Mobile Phone Behavior, 1037-1050, 2015 | 4 | 2015 |
Le courrier électronique chez les adolescents: un nouveau registre de la langue écrite O Volckaert-Legrier Poitiers, 2007 | 4 | 2007 |
Écrire des SMS, quels effets sur les modules cognitifs de production? C Combes, O Volckaert-Legrier, C Perret L’Année psychologique, 173-202, 2018 | 3 | 2018 |
Le courrier électronique: un nouveau registre de la langue française O Volckaert-Legrier, J Bernicot Psychologie de l’Interaction, 21 22, 115-141, 2006 | 3 | 2006 |
SMS experience and textisms in young adolescents J Bernicot, O Volckaert-Legrier, A Goumi, A Bert-Erboul Presentation of a longitudinally collected corpus. I: SMS communication: a …, 2014 | 2 | 2014 |
Le courriel chez les jeunes adolescents O Volckaert-Legrier, J Bernicot, A Bert-Erboul 에피스테메, 15-47, 2013 | 2 | 2013 |
Texting by 12-year-olds J Bernicot, A Goumi, A Bert-Erboul, O Volckaert-Legrier Sources of variation in first language acquisition: Languages, contexts, and …, 2018 | 1 | 2018 |
SMS en Guyane et en Métropole: Étude chez des adolescents de 14 ans C Combes, O Volckaert-Legrier S. Zlitni & F. Liénard (Éd.), La communication électronique: enjeux …, 2015 | 1 | 2015 |
Traduction de SMS en français standard: Une étude chez des adolescents de 11 et 14 ans. O Volckaert-Legrier, J Bernicot ANAE Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 2012 | 1 | 2012 |