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MERLE Aurélie
MERLE Aurélie
Professor, Marketing, IAE Saint-Etienne (Coactis)
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Perceived value of the mass‐customized product and mass customization experience for individual consumers
A Merle, JL Chandon, E Roux, F Alizon
Production and operations management 19 (5), 503-514, 2010
3102010
Whether and how virtual try-on influences consumer responses to an apparel web site
A Merle, S Senecal, A St-Onge
International Journal of Electronic Commerce 16 (3), 41-64, 2012
2202012
Understanding the perceived value of mass customization: the distinction between product value and experiential value of co-design
ER A Merle, JL Chandon
Recherche et Applications en Marketing 23 (3), 27-50, 2008
177*2008
Consommer des produits alimentaires locaux : comment et pourquoi?
A Merle, M Piotrowski
Decisions Marketing 67, 2012
141*2012
Comment les consommateurs perçoivent-ils la proximité à l'égard d'un circuit court alimentaire?
C Herault-Fournier, A Merle, PS A.H.
Management & Avenir, 16-33, 2012
1002012
The effects of indication of local geographical origin on food perceptions
A Merle, C Herault-Fournier, COC Werle
Recherche et Applications en Marketing (English Edition) 31 (1), 26-42, 2016
86*2016
Diagnostiquer la proximité perçue en vente directe de produits alimentaires
C Herault, A Merle, AH Prigent-Simonin
Decisions Marketing 73, 85-104, 2014
63*2014
Enhancing consumer value of the co-design experience in mass customization
F Turner, A Merle, D Gotteland
Journal of Business Research 117, 473-483, 2020
552020
Marketing durable
S Dekhili, A Merle, A Ochs
Pearson, 2021
362021
Développer la proximité
AH Prigent-Simonin, C Hérault-Fournier, A Merle
Prigent-Simonin et Hérault-Fournier (2012), Au plus près de l'assiette, 48-62, 2012
172012
Comprendre et gérer un programme de customisation de masse
A Merle
Decisions Marketing 59, 39-48, 2010
142010
Enhancing The Consumer’s Value Of The Co-Design Experience In Mass Customization: The Relationship Between Perceived Value, Satisfaction, Loyalty Intentions
F Turner, A Merle
Grenoble Ecole de Management, 2013
112013
Portraits d’acheteurs en circuits courts
AH Prigent-Simonin, C Hérault-Fournier, A Merle
Prigent-Simonin AH, 29-45, 2012
102012
Stimulating consumers’ creativity through analogical thinking: How can transfer distance and transfer content be matched?
D Gotteland, A Merle, O Trendel
Recherche et applications en marketing (English Edition) 33 (1), 73-87, 2018
92018
Le bio, c’est bien mais très peu pour moi! Comprendre les stratégies de neutralisation des consommateurs
A Merle, M Piotrowski
Décisions Marketing 97 (1), 17-44, 2020
72020
Does it pay to be honest? The effect of retailer-provided negative feedback on consumers’ product choice and shopping experience
A Merle, A St-Onge, S Sénécal
Journal of Business Research 147, 532-543, 2022
32022
Miroir, mon beau miroir, facilite mes choix! L’influence de l’essayage virtuel dans un contexte omnicanal
A Merle, S Sénécal, A St-Onge
Décision Marketing, 79-95, 2018
32018
Marketing durable
S Dekhili, A Merle, A Ochs
Pearson, 2021
2021
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