Thierry Giasson
Thierry Giasson
Professor of Political communication, Université Laval, Québec City
Verified email at pol.ulaval.ca
Title
Cited by
Cited by
Year
The perception of political advertising during an election campaign: A measure of cognitive and emotional effects
P Daignault, S Soroka, T Giasson
Canadian journal of Communication 38 (2), 2013
542013
Political marketing in Canada
A Marland, T Giasson, J Lees-Marshment
UBC Press, 2012
472012
Le Bon, la Brute et le Raciste. Analyse de la couverture médiatique de l'opinion publique pendant la «crise» des accommodements raisonnables au Québec
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2010
382010
Canada's Democratic Malaise: Are the Media to Blame?
R Nadeau, T Giasson
Institute for Research on Public Policy, 2003
222003
La couverture médiatique des accommodements raisonnables dans la presse écrite québécoise: Vérification de l’hypothèse du tsunami médiatique.
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Communication, 2010
202010
Online political activity in Canada: the hype and the facts
TA Small, H Jansen, F Bastien, T Giasson, R Koop
Canadian parliamentary review 37 (4), 9-16, 2014
192014
Political communication in Canada
A Marland, T Giasson, TA Small
UBC Press, 2014
192014
# QC2012: l’utilisation de Twitter par les partis
T Giasson, G Le Bars, F Bastien, M Verville
Bastien, F., Bélanger, É., Gélineau, F.(Éds.), Les Québécois aux urnes …, 2013
192013
Permanent campaigning in Canada
A Marland, T Giasson, AL Esselment
UBC Press, 2017
152017
Introducing political marketing
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political Marketing in Canada, 3-21, 2012
142012
Investigating political marketing using mixed method: the case for campaign spending data
A Marland, T Giasson
Journal of Public Affairs 13 (4), 391-402, 2013
132013
Les politiciens maîtrisent-ils leur image?. Analyse des représentations visuelles souhaitées et projetées par les leaders politiques canadiens dans le débat télévisé électoral 2000
T Giasson
Communication. Information médias théories pratiques 25 (1), 46-83, 2006
92006
Débats télévisés et évaluations des candidats: la représentation visuelle des politiciens canadiens agit-elle dans la formation des préférences des électeurs québécois?
T Giasson, R Nadeau, É Bélanger
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2005
92005
Les médias et le malaise démocratique au Canada
R Nadeau, T Giasson
IRPP, 2003
92003
Marie-Michèle Sauvageau (2010).‘Le Bon, la Brute et le Raciste. Analyse de la couverture médiatique de l’opinion publique pendant la ‘crise’des accommodements raisonnables au …
T Giasson, C Brin
Canadian Journal of Political Science 43 (2), 379-406, 0
8
Welcome to non-stop campaigning
A Marland, AL Esselment, T Giasson
Permanent campaigning in Canada, 3-27, 2017
72017
Blogging, partisanship, and political participation in Canada
T Giasson, H Jansen, R Koop
Political communication in Canada: Meet the press and tweet the rest, 194-211, 2014
72014
Politique PQ 2.0: qui sont les blogueurs politiques québécois?
T Giasson, C Darisse, V Raynauld
Politique et sociétés 32 (3), 3-28, 2013
72013
As (not) seen on TV: News coverage of political marketing in Canadian federal elections
T Giasson
Political marketing in Canada, 175-192, 2012
72012
Challenges for democracy
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political marketing in Canada, 241-254, 2012
72012
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Articles 1–20