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Thierry Giasson
Thierry Giasson
Professor of Political communication, Université Laval, Québec City
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Title
Cited by
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Year
Political marketing in Canada
A Marland, T Giasson, J Lees-Marshment
ubc Press, 2012
89*2012
The perception of political advertising during an election campaign: A measure of cognitive and emotional effects
P Daignault, S Soroka, T Giasson
Canadian journal of Communication 38 (2), 167-186, 2013
712013
Le Bon, la Brute et le Raciste. Analyse de la couverture médiatique de l'opinion publique pendant la «crise» des accommodements raisonnables au Québec
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2010
66*2010
Political Communication in Canada: Meet the Press and Tweet the Rest
A Marland
UBC Press, 2014
47*2014
Canada's Democratic Malaise: Are the Media to Blame?
R Nadeau, T Giasson
Institute for Research on Public Policy, 2003
37*2003
Permanent campaigning in Canada
A Marland, T Giasson, AL Esselment
UBC Press, 2017
322017
La couverture médiatique des accommodements raisonnables dans la presse écrite québécoise: Vérification de l’hypothèse du tsunami médiatique.
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Communication, 2010
322010
Online political activity in Canada: the hype and the facts
T Small, H Jansen, F Bastien, T Giasson, R Koop
Canadian parliamentary review 37 (4), 9, 2014
242014
The triangulation of Canadian political communication
TA Small, T Giasson, A Marland
Political communication in Canada: Meet the press and tweet the rest 1, 2014
232014
# QC2012: l’utilisation de Twitter par les partis
T Giasson, G Le Bars, F Bastien, M Verville
Bastien, F., Bélanger, É., Gélineau, F.(Éds.), Les Québécois aux urnes …, 2013
212013
Introducing political marketing
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political marketing in Canada, 3-21, 2012
212012
Welcome to non-stop campaigning
A Marland, AL Esselment, T Giasson
Permanent campaigning in Canada, 3-27, 2017
192017
Investigating political marketing using mixed method: the case for campaign spending data
A Marland, T Giasson
Journal of Public Affairs 13 (4), 391-402, 2013
182013
Débats télévisés et évaluations des candidats: la représentation visuelle des politiciens canadiens agit-elle dans la formation des préférences des électeurs québécois?
T Giasson, R Nadeau, É Bélanger
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2005
142005
Is social media transforming Canadian electioneering? Hybridity and online partisan strategies in the 2012 Quebec election
T Giasson, G Le Bars, P Dubois
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2019
112019
Les politiciens maîtrisent-ils leur image?. Analyse des représentations visuelles souhaitées et projetées par les leaders politiques canadiens dans le débat télévisé électoral 2000
T Giasson
Communication. Information médias théories pratiques 25 (1), 46-83, 2006
112006
Relever le défi de l’hybridité: Les objectifs des stratégies de campagnes numériques lors des élections française et québécoise de 2012
T Giasson, F Greffet, G Chacon
Politique et sociétés 37 (2), 19-46, 2018
102018
Le journalisme politique en 140 caractères: Le cas du Québec
G Chacon, T Giasson, C Brin
Bruxelles, 2016
102016
Challenges for democracy
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political marketing in Canada, 241-56, 2012
92012
Hypercitizens from a distinct society: Characterizing Quebec’s political bloggers’ online and offline political involvement
T Giasson, V Raynauld, C Darisse
International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies …, 2011
92011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20