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Thierry Giasson
Thierry Giasson
Professor of Political communication, Université Laval, Québec City
Verified email at pol.ulaval.ca
Title
Cited by
Cited by
Year
Political marketing in Canada
A Marland, T Giasson, J Lees-Marshment
ubc Press, 2012
88*2012
The perception of political advertising during an election campaign: A measure of cognitive and emotional effects
P Daignault, S Soroka, T Giasson
Canadian Journal of Communication 38 (2), 2013
702013
Le Bon, la Brute et le Raciste. Analyse de la couverture médiatique de l'opinion publique pendant la «crise» des accommodements raisonnables au Québec
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2010
60*2010
Political Communication in Canada: Meet the Press and Tweet the Rest
A Marland
UBC Press, 2014
47*2014
Canada's Democratic Malaise: Are the Media to Blame?
R Nadeau, T Giasson
Institute for Research on Public Policy, 2003
37*2003
Permanent campaigning in Canada
A Marland, T Giasson, AL Esselment
UBC Press, 2017
312017
La couverture médiatique des accommodements raisonnables dans la presse écrite québécoise: Vérification de l’hypothèse du tsunami médiatique.
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Communication, 2010
312010
The triangulation of Canadian political communication
TA Small, T Giasson, A Marland
Political communication in Canada: Meet the press and tweet the rest 1, 2014
222014
Online political activity in Canada: the hype and the facts
T Small, H Jansen, F Bastien, T Giasson, R Koop
Canadian parliamentary review 37 (4), 9, 2014
222014
# QC2012: l’utilisation de Twitter par les partis
T Giasson, G Le Bars, F Bastien, M Verville
Bastien, F., Bélanger, É., Gélineau, F.(Éds.), Les Québécois aux urnes …, 2013
212013
Introducing political marketing
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political marketing in Canada, 3-21, 2012
202012
Welcome to non-stop campaigning
A Marland, AL Esselment, T Giasson
Permanent campaigning in Canada, 3-27, 2017
182017
Investigating political marketing using mixed method: the case for campaign spending data
A Marland, T Giasson
Journal of Public Affairs 13 (4), 391-402, 2013
182013
Débats télévisés et évaluations des candidats: la représentation visuelle des politiciens canadiens agit-elle dans la formation des préférences des électeurs québécois?
T Giasson, R Nadeau, É Bélanger
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2005
142005
Les politiciens maîtrisent-ils leur image?. Analyse des représentations visuelles souhaitées et projetées par les leaders politiques canadiens dans le débat télévisé électoral 2000
T Giasson
Communication. Information médias théories pratiques 25 (1), 46-83, 2006
112006
Is social media transforming Canadian electioneering? Hybridity and online partisan strategies in the 2012 Quebec election
T Giasson, G Le Bars, P Dubois
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2019
102019
Le journalisme politique en 140 caractères: Le cas du Québec
G Chacon, T Giasson, C Brin
Bruxelles, 2016
92016
Challenges for democracy
T Giasson, J Lees-Marshment, A Marland
Political marketing in Canada, 241-56, 2012
92012
Hypercitizens from a distinct society: Characterizing Quebec’s political bloggers’ online and offline political involvement
T Giasson, V Raynauld, C Darisse
International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies …, 2011
92011
Relever le défi de l’hybridité: Les objectifs des stratégies de campagnes numériques lors des élections française et québécoise de 2012
T Giasson, F Greffet, G Chacon
Politique et sociétés 37 (2), 19-46, 2018
82018
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Articles 1–20