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Thierry Giasson
Thierry Giasson
Professor of Political communication, Université Laval, Québec City
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Political marketing in Canada
A Marland, T Giasson, J Lees-Marshment
ubc Press, 2012
128*2012
The perception of political advertising during an election campaign: A measure of cognitive and emotional effects
P Daignault, S Soroka, T Giasson
Canadian journal of Communication 38 (2), 167-186, 2013
842013
Le Bon, la Brute et le Raciste. Analyse de la couverture médiatique de l'opinion publique pendant la «crise» des accommodements raisonnables au Québec
T Giasson, C Brin, MM Sauvageau
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2010
80*2010
Permanent campaigning in Canada
A Marland, T Giasson, AL Esselment
UBC Press, 2017
70*2017
Political communication in Canada. Meet the Press and Tweet the Rest
A Marland, T Giasson, TA Small
UBC Press, 2014
64*2014
Canada's Democratic Malaise: Are the Media to Blame?
R Nadeau, T Giasson
Institute for Research on Public Policy, 2003
37*2003
La couverture médiatique des accommodements raisonnables dans la presse écrite québécoise: Vérification de l’hypothèse du tsunami médiatique.
C Brin, MM Sauvageau, T Giasson
Canadian Journal of Communication, 2010
342010
Is social media transforming Canadian electioneering? Hybridity and online partisan strategies in the 2012 Quebec election
T Giasson, G Le Bars, P Dubois
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2019
30*2019
Online political activity in Canada: the hype and the facts
TA Small, H Jansen, F Bastien, T Giasson, R Koop
Canadian parliamentary review 37 (4), 9-16, 2014
272014
# QC2012: l’utilisation de Twitter par les partis
T Giasson, G Le Bars, F Bastien, M Verville
Bastien, F., Bélanger, É., Gélineau, F.(Éds.), Les Québécois aux urnes …, 2013
232013
Investigating political marketing using mixed method: the case for campaign spending data
A Marland, T Giasson
Journal of Public Affairs 13 (4), 391-402, 2013
222013
The role of online technologies and digital skills in the political participation of citizens with disabilities
F Bastien, R Koop, TA Small, T Giasson, H Jansen
Journal of Information technology & politics 17 (3), 218-231, 2020
202020
Relever le défi de l’hybridité: Les objectifs des stratégies de campagnes numériques lors des élections française et québécoise de 2012
T Giasson, F Greffet, G Chacon
Politique et sociétés 37 (2), 19-46, 2018
182018
Les politiciens maîtrisent-ils leur image?. Analyse des représentations visuelles souhaitées et projetées par les leaders politiques canadiens dans le débat télévisé électoral 2000
T Giasson
Communication. Information médias théories pratiques 25 (1), 46-83, 2006
152006
Inside the campaign: Managing elections in Canada
A Marland, T Giasson
UBC Press, 2020
14*2020
Débats télévisés et évaluations des candidats: la représentation visuelle des politiciens canadiens agit-elle dans la formation des préférences des électeurs québécois?
T Giasson, R Nadeau, É Bélanger
Canadian Journal of Political Science/Revue canadienne de science politique …, 2005
142005
On the edge of glory (… or catastrophe): regulation, transparency and party democracy in data-driven campaigning in Québec
E Montigny, PR Dubois, T Giasson
Internet Policy Review 8 (4), 2019
122019
Political elites in Canada: Power and influence in instantaneous times
A Marland, T Giasson, A Lawlor
UBC Press, 2018
11*2018
From brokerage to boutique politics: Political marketing and the changing nature of party politics in Canada
A Marland, T Giasson
Canadian Parties in Transition: Recent Evolution and Paths for Research, 343-63, 2017
102017
Le journalisme politique en 140 caractères. Le cas du Québec
G Chacon, T Giasson, C Brin
Sur le journalisme, About journalism, Sobre jornalismo 4 (1), 34-49, 2015
102015
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