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In the frame of the magic cycle: The circle (s) of gameplay D Arsenault, B Perron The video game theory reader 2, 131-154, 2008 | 213 | 2008 |
Dark waters: Spotlight on immersion D Arsenault GAMEON-NA International Conference, 50-52, 2005 | 109 | 2005 |
Guitar Hero:" Not like playing guitar at all"? D Arsenault Loading... 2 (2), 2008 | 63 | 2008 |
Le jeu vidéo entre dépendance et plaisir immersif: les trois formes d’immersion vidéoludique D Arsenault, M Picard Proceedings of HomoLudens: Le jeu vidéo: un phénomène social massivement …, 2008 | 58 | 2008 |
Super power, spoony bards, and silverware: The super nintendo entertainment system D Arsenault MIT Press, 2017 | 49 | 2017 |
Des typologies mécaniques à l'expérience esthétique: fonctions et mutations du genre dans le jeu vidéo D Arsenault | 44 | 2011 |
Narratology D Arsenault Routledge companion to video game studies, 475-483, 2014 | 35 | 2014 |
Methodological questions in ‘interactive film studies’ B Perron, D Arsenault, M Picard, C Therrien New Review of Film and Television Studies 6 (3), 233-252, 2008 | 35 | 2008 |
Jeux et enjeux du récit vidéoludique: la narration dans le jeu vidéo D Arsenault Université de Montréal, 2006 | 34 | 2006 |
The game FAVR: A framework for the analysis of visual representation in video games D Arsenault, PM Côté, A Larochelle Loading... 9 (14), 2015 | 21 | 2015 |
Au-delà de «l’envie cinématographique»: le complexe transmédiatique d’Assassin’s Creed D Arsenault, V Mauger Nouvelles Vues: revue sur les pratiques et les théories du cinéma au Québec 13, 2012 | 21 | 2012 |
Qui est ‘je’? Autour de quelques stratégies vidéoludiques de design de personnage pour gérer l’actantialité ludo-narrative du joueur et son immersion fictionnelle D Arsenault Avatars, personnages et acteurs virtuels, 105-115, 2013 | 19 | 2013 |
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Reverse-engineering graphical innovation: An introduction to graphical regimes D Arsenault, PM Côté G| A| M| E Games as Art, Media, Entertainment 1 (2), 2013 | 14 | 2013 |
System profile: The nintendo entertainment system (NES) D Arsenault The video game explosion: A history from Pong to Playstation and beyond, 109-114, 2008 | 14 | 2008 |
From Euclidean Space to Albertian Gaze: Traditions of Visual Representation in Games Beyond the Surface. D Arsenault, A Larochelle DiGRA Conference, 2013 | 12 | 2013 |
Narration in the video game D Arsenault Université de Montréal, Dept of Art History and Film Studies, August, 2006 | 12 | 2006 |
Abstract of Dynamic Range: When Game Design and Narratives Unite. D Arsenault DiGRA Conference, 2005 | 12 | 2005 |
Graphical technologies, innovation and aesthetics in the video game industry: A case study of the shift from 2D to 3D graphics in the 1990s D Arsenault, PM Coté, A Larochelle, S Lebel G| A| M| E Games as Art, Media, Entertainment 1 (2), 2013 | 11 | 2013 |