marie-laure barbier
TitleCited byYear
Metacognitions about language skill and working memory among monolingual and bilingual college students: When does multilingualism matter?
S Ransdell, ML Barbier, T Niit
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 9 (6), 728-741, 2006
812006
Écrire en L2: bilan et perspectives des recherches
ML Barbier
Arob@ se 7 (1), 2, 2003
382003
Mesure de l’effort cognitif: Pourquoi est-il opportun de comparer la prise de notes à la rédaction, l’apprentissage et la lecture de divers documents
A Piolat, JY Roussey, ML Barbier
Arob@ se 7 (1-2), 118-140, 2003
342003
Fluency and cognitive effort during first-and second-language notetaking and writing by undergraduate students
A Piolat, ML Barbier, JY Roussey
European psychologist 13 (2), 114-125, 2008
332008
A comparison between notetaking in L1 and L2 by undergraduate students
M Faraco, ML Barbier, A Piolat
New Directions for Research in L2 Writing, 145-167, 2002
312002
Rédaction en langue première et en langue seconde: comparaison de la gestion des processus et des ressources cognitives
ML Barbier
Psychologie française 43 (4), 361-370, 1998
251998
Écrire en langue seconde, quelles spécificités?
ML BARBIER
Langues et écritures, 181-203, 2004
242004
On-line tools for investigating writing strategies in L2
ML Barbier, N Spinelli-Jullien
German as a foreign language 2 (3), 23-40, 2009
222009
New directions for research in L2 writing
S Ransdell, ML Barbier
Springer Science & Business Media, 2002
212002
Effet du traitement de texte et des correcteurs sur la maîtrise de l'orthographe et de la grammaire en langue seconde
ML Barbier, A Piolat, JY Roussey
Revue française de pédagogie, 83-98, 1998
211998
Effet du traitement de texte et des correcteurs sur la maîtrise de l'orthographe et de la grammaire en langue seconde
ML Barbier, A Piolat, JY Roussey
Revue française de pédagogie, 83-98, 1998
211998
An introduction to new directions for research in L2 writing
S Ransdell, ML Barbier
New directions for research in L2 writing, 1-10, 2002
202002
Coût attentionnel de la recherche d'informations par des adultes sur hypertexte et sur document papier
C Gérouit, A Piolat, JY Roussey, ML Barbier
Document électronique: méthodes, démarches et techniques cognitives …, 2001
202001
Handwriting in adults with Down syndrome
R Tsao, M Fartoukh, ML Barbier
Journal of Intellectual and Developmental Disability 36 (1), 20-26, 2011
192011
L1 and L2 cognitive effort of notetaking and writing
ML Barbier, A Piolat
Proceedings of the special interest group on writing. Geneva, Switzerland, 2005
152005
Comparaison de la prise de notes d’étudiants japonais et espagnol dans leur langue native et en français L2
木田剛
152003
Codage et traitement automatique de corpus pour l’étude des prises de notes en français langue première et langue seconde
M Faraco, ML Barbier, A Falaise, S Branca-Rosoff
Arob@ se 7, 1-2, 2003
152003
Note-taking in second language: Language procedures and self evaluation of the difficulties
ML Barbier, JY Roussey, A Piolat, T Olive
Current psychology letters. Behaviour, brain & cognition, 2006
142006
Prise de notes et procédés de condensation en français L2 par des étudiants anglais, espagnols et japonais
ML Barbier, M Faraco, A Piolat, S Branca
En Andrieux, 2003
122003
Prise de notes et procédés de condensation en français L2 par des étudiants anglais, espagnols et japonais
ML Barbier, M Faraco, A Piolat, S Branca
En Andrieux, 2003
122003
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20