Suivre
Pierre Mongeau
Pierre Mongeau
UQAM, Faculté de communication
Adresse e-mail validée de uqam.ca
Titre
Citée par
Citée par
Année
Re ́aliser son me ́moire ou sa These: Co^ te ́ jeans and co^ te ́ tenue de Soire ́e
P Mongeau
PUQ, 2008
4062008
Different relationships for coping with ambiguity and uncertainty in organizations
J Saint-Charles, P Mongeau
Social networks 31 (1), 33-39, 2009
1112009
¿ Qué es el pensamiento dialógico crítico?
MF Daniel, MT de la Garza, C Slade, L Lafortune, R Pallascio, P Mongeau
Perfiles educativos 25 (102), 22-39, 2003
682003
The role of strong-tie social networks in mediating food security of fish resources by a traditional riverine community in the Brazilian Amazon
F Mertens, M Fillion, J Saint-Charles, P Mongeau, R Távora, CJS Passos, ...
Ecology and Society 20 (3), 2015
632015
Métacognition et compétences réflexives
L Lafortune
Les Ed. Logiques, 1998
551998
L'affectivité dans l'apprentissage
L Lafortune, P Mongeau
Presses de l'Université du Québec, 2002
482002
Social influence and discourse similarity networks in workgroups
J Saint-Charles, P Mongeau
Social Networks 52, 228-237, 2018
422018
Are the philosophical exchanges of pupils aged 10 to 12 relativistic or inter-subjective?
C Slade, D Marie-France, L Splitter, L Lafortune, R Pallascio, P Mongeau
Critical and Creative Thinking: the Australasian Journal of Philosophy for …, 2002
372002
L’étude des réseaux humains de communication
J Saint-Charles, P Mongeau
Communication: horizons de pratiques et de recherche 1, 2005
332005
Dialogical critical thinking: Elements of definitions emerging in the analysis of transcripts from pupils aged 10 to 12 years
MF Daniel, L Splitter, C Slade, L Lafortune, R Pallascio, P Mongeau
Australian journal of education 48 (3), 295-313, 2004
302004
Survivre: la dynamique de l'inconfort
P Mongeau, J Tremblay
PUQ, 2002
252002
Philosophy for children adapted to mathematics: A study of its impact on the evolution of affective factors
L Lafortunate, MF Daniel, P Mongeau, R Pallascio
Analytic Teaching 23 (1), 2003
232003
The development of spatial competencies through alternating analytic and synthetic activities
R Pallascio, R Allaire, P Mongeau
For the learning of Mathematics 13 (3), 8-15, 1993
201993
Outil d’évaluation de la métacognition
J Richer, P Mongeau, L Lafortune, C Deaudelin, PA Doudin, D Martin
PENSÉE ET RÉFLEXIVITÉ, 73, 2004
182004
Relations entre l’explicitation, l’anticipation et la performance
P Mongeau, J Hill
Revue des sciences de l'éducation 24 (2), 323-334, 1998
181998
Communication et émergence du leadership dans les groupes
P Mongeau, J Saint-Charles
Communication: horizons de pratiques et de recherches, 109-130, 2005
172005
Diffusion of environmental health information: the role of sex-and gender-differentiated pathways
J SaiNT-CharlES, ME Rioux-Pelletier, P Mongeau, F Mertens
Sex and Gender, 69, 2012
162012
Approche philosophique des mathématiques et affectivité. Premières mesures
L Lafortune, P Mongeau, MF Daniel, R Pallascio
Pour une pensée réflexive en éducation, 181-208, 2000
162000
Predicting semantic preferences in a socio-semantic system with collaborative filtering: A case study
JF Chartier, P Mongeau, J Saint-Charles
International Journal of Information Management 51, 102020, 2020
152020
Anxiété à l ‘égard des mathématiques: applications et mise à l ‘essai d ‘une approche philosophique
L Lafortune, P Mongeau, MF Daniel, R Pallascio
L ‘affectivité dans l ‘apprentissage, Sainte-Foy, Presses de l ‘Université …, 2002
152002
Le système ne peut pas réaliser cette opération maintenant. Veuillez réessayer plus tard.
Articles 1–20