Mireille Lalancette
Mireille Lalancette
professeure communication politique à l'Université du Québec à Trois-Rivières
Verified email at uqtr.ca - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The power of political image: Justin Trudeau, Instagram, and celebrity politics
M Lalancette, V Raynauld
American Behavioral Scientist 63 (7), 888-924, 2019
1342019
From hand drawings to computer visuals: confronting situated and institutionalized practices in an architecture firm
C Groleau, C Demers, M Lalancette, M Barros
Organization Science 23 (3), 651-671, 2012
542012
Political protest 2.0: Social media and the 2012 student strike in the province of Quebec, Canada
V Raynauld, M Lalancette, S Tourigny-Koné
French Politics 14 (1), 1-29, 2016
342016
“School strike 4 climate”: social media and the international youth protest on climate change
S Boulianne, M Lalancette, D Ilkiw
Media and Communication 8 (2), 208-218, 2020
202020
ABC de l'argumentation, 2e édition: Pour les professionnels de la santé et toute autre personne qui souhaite convaincre
MJ Drolet, M Lalancette, MÈ Caty
PUQ, 2019
172019
Représentations sociales et opérations discursives en politique: enjeux de spectacularisation
M Lalancette
142010
and Building Strong Leadership
M Lalancette, S Tourigny-Koné
Permanent campaigning in Canada, 259, 2017
132017
Access Hollywood: celebrity endorsements in American politics
A Marland, M Lalancette
Political marketing in the United States, 130-47, 2014
132014
Justin Trudeau and the play of celebrity in the 2015 Canadian federal election campaign
M Lalancette, P Cormack
Celebrity Studies 11 (2), 157-170, 2020
122020
Playing along new rules: Personalized politics in a 24/7 mediated world
M Lalancette, A Drouin, C Lemarier-Saulnier
Political communication in Canada: Meet the press and tweet the rest, 144-159, 2014
92014
La Dame de fer, la Bonne Mère et les autres: une analyse du cadrage de la couverture médiatique de certaines politiciennes québécoises et canadiennes
C Lemarier-Saulnier, M Lalancette
Canadian journal of Communication 37 (3), 2012
92012
ABC de l’argumentation
MJ Drolet, M Lalancette, ME Caty
Pour les professionnels de la santé et toute autre personne qui souhaite …, 2015
72015
Quand la politique change de scène: une analyse de la construction de l’identité discursive d’acteurs politiques à Tout le monde en parle
G Ebacher, M Lalancette
Communiquer. Revue de communication sociale et publique, 41-60, 2012
62012
Trolling Stephen Harper: Internet memes as online activism
M Lalancette, TA Small, M Pronovost
Lalancette, M., Raynauld, V. et Crandall, E. What’s# Trending in Canadian …, 2019
52019
«Brisées par leur travail! OU Au bout du rouleau»: réflexion critique sur les modes managériaux en santé
MJ Drolet, M Lalancette, MÈ Caty
Canadian Journal of Bioethics 3 (1), 103-107, 2020
42020
L’induction au service d’une étude des représentations sociales du leadership féminin: de la problématisation à l’interprétation des données
N Allard-Gaudreau, M Lalancette
Approches inductives: travail intellectuel et construction des connaissances …, 2018
42018
What do citizens expect from Web Campaigns? The cases of the 2012 France and Quebec elections
M Lalancette, G Blanchard, S Gadras, F Bastien
communication au Congrès de l’Association internationale de science …, 2014
42014
Media Framing of Lesbian and Gay Politicians
M Lalancette, M Tremblay
Queering Representation: LGBTQ People and Electoral Politics in Canada, 102, 2019
32019
What’s Trending in Canadian Politics?: Understanding Transformations in Power, Media, and the Public Sphere
M Lalancette, V Raynauld, E Crandall
UBC Press, 2019
32019
Les «web-mises en scène» des candidats aux élections québécoises de 2012: entre discrétion et confession
M Lalancette
Politique et sociétés 37 (2), 47-81, 2018
32018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20