Évolution des pratiques et des conceptions de l’enseignement, de l’apprentissage et des TIC chez des enseignants du primaire en contexte de développement professionnel C Deaudelin, S Lefebvre, M Brodeur, J Mercier, M Dussault, J Richer Revue des sciences de l'éducation 31 (1), 79-110, 2005 | 78 | 2005 |
Individual differences in graduate students' help-seeking process in using a computer coach in problem-based learning J Mercier, CH Frederiksen Learning and Instruction 17 (2), 184-203, 2007 | 60 | 2007 |
Assessing the multiple dimensions of engagement to characterize learning: A neurophysiological perspective P Charland, PM Léger, S Sénécal, F Courtemanche, J Mercier, Y Skelling, ... Journal of visualized experiments: JoVE, 2015 | 57 | 2015 |
Learning in science, technology, engineering, and mathematics: Supporting students with learning disabilities. A Asghar, IE Sladeczek, J Mercier, E Beaudoin Canadian Psychology/psychologie canadienne 58 (3), 238, 2017 | 44 | 2017 |
Prévention des difficultés d’apprentissage en lecture chez les enseignants de maternelle M Brodeur, C Gosselin, F Legault, C Deaudelin, J Mercier, N Vanier Revue des sciences de l'éducation 31 (1), 33-54, 2005 | 31 | 2005 |
The structure of the help-seeking process in collaboratively using a computer coach in problem-based learning J Mercier, C Frederiksen Computers & Education 51 (1), 17-33, 2008 | 28 | 2008 |
Does classroom explicitation of initial conceptions favour conceptual change or is it counter-productive? P Potvin, J Mercier, P Charland, M Riopel Research in science education 42, 401-414, 2012 | 27 | 2012 |
Prévention des difficultés d’apprentissage en lecture: l’effet différencié d’un programme implanté par des enseignantes de maternelle chez leurs élèves M Brodeur, C Gosselin, J Mercier, F Legault, N Vanier Éducation et francophonie 34 (2), 56-84, 2006 | 27 | 2006 |
Le rôle et la formation des enseignants et des orthopédagogues pour l'apprentissage de la lecture M Brodeur, É Dion, J Mercier, L Laplante, M Bournot-Trites Réseau canadien de recherche sur le langage et l'alphabétisation, 2008 | 21 | 2008 |
Amélioration du français: mobiliser les connaissances pour prévenir les difficultés d’apprentissage en lecture M Brodeur, E Dion, J Mercier, L Laplante, M Bournot-Trites Éducation Canada 48 (5), 10-13, 2008 | 18 | 2008 |
Prévenir les difficultés d’apprentissage en lecture: mobilisation des connaissances issues de la recherche par l’implantation du modèle à trois niveaux M Brodeur, E Dion, L Laplante, J Mercier, A Desrochers, M Bournot-Trites Vivre le primaire 23 (1), 29-31, 2010 | 17 | 2010 |
Évolution des conceptions relatives à l'enseignement, à l'apprentissage et aux technologies de l'information et de la communication chez des enseignants du primaire C Deaudelin, S Lefebvre, M Brodeur, M Dussault, J Richer, J Mercier Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l'éducation, 583-614, 2005 | 12 | 2005 |
Évolution des pratiques et des conceptions d'enseignants du primaire en contexte de développement professionnel lié aux TIC C Deaudelin, S Lefebvre, M Brodeur, J Mercier, M Dussault, J Richer Revue des sciences de l'éducation 31 (1), 79-110, 2005 | 12 | 2005 |
Measuring implicit cognitive and emotional engagement to better understand learners’ performance in problem solving. P Charland, PM Léger, J Mercier, Y Skelling, HG Lapierre Zeitschrift für Psychologie 224 (4), 294, 2016 | 11 | 2016 |
L'efficacité d'une intervention orthopédagogique sur le transfert des apprentissages en lecture: étude de trois cas d'élèves en difficulté MF Côté, J Mercier, L Laplante Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l'éducation 36 (3), 72-107, 2013 | 11 | 2013 |
Bridging the gap between cognitive neuroscience and education: Psychophysiological and behavioral data collection in authentic contexts J Mercier, PM Léger, C Girard, JS Dion Neuroeducation 1 (1), 5-28, 2012 | 11 | 2012 |
Élaboration et validation d'une échelle d'autorégulation de l'apprentissage relative à l'intégration pédagogique des TIC (AREGA-TIC). M Brodeur, J Mercier, M Dussault, C Deaudelin, J Richer Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du …, 2006 | 11 | 2006 |
Development of Reading Remediation for Dyslexic Individuals M Bédard, L Laplante, J Mercier Zeitschrift für Psychologie, 2017 | 10 | 2017 |
An agenda for neuroeducation: relating psychophysiological and behavioral data across time scales of learning J Mercier, P Charland Neuroeducation 2 (1), 71, 2013 | 7 | 2013 |
From Laboratory to Authentic Contexts: Two Studies of Pedagogical Reasoning across Four Levels of Expertise. J Mercier World Journal of Education 2 (4), 2-19, 2012 | 7 | 2012 |