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Mélanie Millette
Mélanie Millette
Professeure agrégée, Département de communication sociale et publique, UQAM
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Small data, thick data: Thickening strategies for trace-based social media research
G Latzko-Toth, C Bonneau, M Millette
The SAGE handbook of social media research methods, 199-214, 2017
2122017
Médias sociaux : enjeux pour la communication
S Proulx, M Millette, L Heaton
Presses de l'Université du Québec (PUQ), 2012
103*2012
Paradoxical empowerment of produsers in the context of informational capitalism
S Proulx, L Heaton, M Jane Kwok Choon, M Millette
New review of hypermedia and multimedia 17 (1), 9-29, 2011
832011
(Re) framing big data: Activating situated knowledges and a feminist ethics of care in social media research
ME Luka, M Millette
Social Media+ Society 4 (2), 2056305118768297, 2018
692018
Méthodes de recherche en contexte numérique. Une approche qualitative
M Millette, F Millerand, D Myles, G Latzko-Toth
38*2020
Independent Podcasting as a Specific Online Participative Subculture: a case study of Montreal’s podcasters
M Millette
Selected Papers of Internet Research, 2011
342011
Se positionner comme chercheuses au prisme des luttes intersectionnelles: décentrer la notion d’allié. e pour prendre en compte les personnes concernées
S Le Gallo, M Millette
Genre, sexualité & société, 2019
312019
Pratiques transplateformes et convergence dans les usages des médias sociaux
M Millette
Communication et organisation. Revue scientifique francophone en …, 2013
282013
A feminist perspective on ethical digital methods
ME Luka, M Millette, J Wallace
Internet research ethics for the social age: New cases and challenges, 21-36, 2017
232017
Hashtags et casseroles: de l’auto-organisation du mouvement social étudiant
M Millette, J Millette, S Proulx
Wi: Journal of Mobile Media 6 (2), 2012
202012
Diásporas, migrações, tecnologias da comunicação e identidades transnacionais - Diásporas, migraciones, tecnologías de la comunicación e identidades transnacionales
D Cogo, M ElHajji, A Huertas
Bellaterra: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona, 2012
18*2012
L'USAGE DES MÉDIAS SOCIAUX DANS LES LUTTES POUR LA VISIBILITÉ
M Millette
152015
The SAGE handbook of social media research methods
G Latzko-Toth, C Bonneau, M Millette, L Sloan, A Quan-Haase
SAGE Publications,, 2017
102017
La densification des données: revaloriser la recherche qualitative à l’ère des données massives
G Latzko-Toth, C Bonneau, M Millette
Millerand F., Millette M. et Myles D.(éds). Méthodes de recherche en …, 2020
82020
Meta-hashtag and tag co-occurrence: from organization to politics in the French Canadian Twitter sphere
S Rocheleau, M Millette
Hashtag publics: the power and politics of Discursive Networks 103, 243-254, 2015
82015
Hybridization of engagement practices: Use of communications technology during the Quebec red square movement
S Jochems, M Millette, J Millette
Networking Knowledge: Journal of the MeCCSA Postgraduate Network 6 (3), 2013
82013
Médias sociaux
S Proulx, M Millette, L Heaton
Enjeux pour la communication. Québec: Presses de l’Université du Québec, 2012
82012
Small data, thick data: Thickening strategies for research, trace-based social media
G Latzko-Toth, C Bonneau, M Millette
The SAGE handbook of social media research methods, 2016
62016
Small data, thick data: Data thickening strategies for social media research
G Latzko-Toth, C Bonneau, M Millette
The SAGE handbook of social media research methods, 157-172, 2022
52022
Contre-publics et médias sociaux: le cas du collectif francophone taGueule! au Canada anglais
M Millette
La contribution en ligne. Pratiques participatives à l'ère du capitalisme …, 2014
52014
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